green
امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
انواع روش‌های بازاریابی ویدیویی
#1
انواع روش‌های بازاریابی ویدیویی
بازاریابی از طریق ویدئو ابتدا از طریق تبلیغات تلویزیونی شروع شد و به مرور با به وجود آمدن اینترنت و پا گذاشتن سایت‌ها در این زمینه به بیشترین حد ممکن خود در این روزها رسیده است.

این موضوع به قدری رشد سریعی داشت که باعث به وجود آمدن سایت‌هایی مثل یوتوب، اینستاگرام، ویمئو و… شد که به صورتی تخصصی روی انتشار ویدیو فعالیت دارند و از طریق خود این ویديوها هم میتوان به معرفی کسب و کار و همچنین کسب درآمد پرداخت.

در ادامه به معرفی برخی از ایده‌های موفق در زمینه بازاریابی از طریق ویدیو می‌پردازم.
 
بازاریابی ویدیویی زیرمجموعه بازاریابی محتوا می باشد.

۱- رسانه‌های اجتماعی
استفاده از رسانه‌های اجتماعی روز به روز در حال بیشتر شدن است. هر یک از این رسانه‌ها با اهداف مختلفی ایجاد شدند. به عنوان نمونه توییتر که ابتدا به ۱۴۰ کاراکتر محدود بود و در سال ۲۰۱۸ به ۲۸۰ کاراکتر افزایش یافت، روی محتوای متنی تمرکز دارد.

اینستاگرام که در ابتدا روی تصاویر و ویدئوهای کوتاه تمرکز داشت امروزه پا را فراتر نهاده و انواع روش‌های دیگر را که بیشتر بر پایه ویدئو و تصاویر متحرک هستند منعطف کرده است، حتی به زودی شاید شاهد افزایش بیشتر مدت زمان ویدئوها با بیش از ۱ دقیقه باشیم که در حال رخ دادن است.

در هر صورت تمامی این رسانه‌ها با وجود اینکه روی یک روش خاص تمرکز کرده‌اند، اما در همه آنها استفاده از ویدئو فعال بوده و می‌توان برای بازاریابی ویدئو از آن استفاده کرد.

۲- پخش زنده
در این روش همراه کردن مشتریان و مصرف کننده با تاثیر بیشتری همراه خواهد بود. چرا که باعث جلب اعتماد بیشتر و ارتباط مستقیم و در لحظه با مخاطب خواهد شد. این روش به شما کمک خواهد کرد تا:

ارتباط مستقیم با آنها داشته باشید به سوال‌های آن‌ها پاسخ بدهید از یک محصول جدید رونمایی کنید از امکان همراهی کردن یک مهمان یا چهره سرشناس در حین پخش زنده بهره‌مند شوید
شاید مهمترین ویژگی پخش زنده، واقعی بودن آن باشد. کنجکاوی مشتریان قبل از شروع پخش زنده، علاقه آنها را به دیدن آن افزایش خواهد داد و مدام این سوال در ذهن مخاطب وجود دارد که چه چیزی در انتظار اوست.

۳- ویدئوهای VR و ۳۶۰ درجه
این قابلیت امکان دسترسی و مشاهده را به صورت سه بعدی و چند بعدی خواهد داد. نامحدود بودن آن از نظر فضا و دید کامل ۳۶۰ درجه‌ای از همه ابعاد یک محصول، یک فروشگاه یا یک کافی شاپ، چیزی است که همه بیننده‌ها به دنبال آن خواهند بود.

این قابلیت به آن‌ها امکان این را می‌دهد که بدون نیاز به حضور فیزیکی و مشکلات ناشی از آن(ترافیک، جای پارک، از دست دادن زمان زیاد) به فروشگاه یا رستوران شما سر بزنند و همه چیز را حتی در دنج ترین و تاریک ترین گوشه‌های آن از نزدیک ببینند؛ به هر قسمتی که دوست دارند رفته و از هر نمایی که دوست دارند آن جا را ببینند.

این روش، تقریبا در بیشتر بازاریابی‌های آنلاین قابل استفاده است که به تازگی حتی با آن‌ها به ویدیوهای آموزشی و تمرینی نیز پرداخته می‌شود. کافی است دست به کار شده و با یک دید ۳۶۰ درجه مخاطبان خود را در کسب و کارتان میخکوب کنید.

۴- انیمیشن و موشن گرافیک
استفاده از کاراکترهای انیمیشن حتی بزرگسال‌ترین افراد را هم به وجد می‌آورد. در بازاریابی ویدیویی به این روش اگر بتوانید از خلاقیت بازگردانی مخاطب به دوران کودکی استفاده کنید، مطمئن باشید که بیش از ۸۰ درصد این افراد به مشتری شما تبدیل خواهند شد.

موشن گرافیک‌ها در حوزه ویدیو مارکتینگ به یک روند بسیار محبوب و کارآمد برای تبلیغات تبدیل شده است و همینطور یکی از بهترین راه‌های ساخت ویدیو یا محتوای ویدیویی برای معرفی، آموزش کار با اپلیکیشن‌ها، آموزش فعالیت داشتن در وب‌سایت‌ها، اینفو موشن و حتی برای معرفی محصولات فیزیکی و فروشگاه‌ها بسیار مورد استقبال قرار گرفته است.

به دلیل هزینه تولید کمتر نسبت به انیمیشن‌ها، از محبوبیت بالاتری برخوردار بوده و حتی می توان گفت که در برخی موارد هزینه کمتری نسبت به ساخت ویدئو دارد.

بر اساس آماری که سایت میزبان ویدیویی Wistia در یکی از تحقیقات خود منتشر کرد، افراد ۲٫۶ برابر زمان بیشتری در وبسایت‌هایی که ویدیو دارند، صرف می‌کنند. همین امر باعث می‌شود که موشن گرافیک باعث افزایش تعداد بازدید سایت و همچنین رتبه سئو سایت شود.

با وضعیتی که در زمینه بازاریابی با ویدئو در پیش است به نظر می‌رسد که نمی‌توان در برابر استفاده از بازاریابی ویدئویی مقاومت به خرج داد. حتی اگر از مخالفان سرسخت استفاده از این روش بازاریابی باشید، قطعا روزی خواهد رسید که از این مخالفت خود دست بردارید.

اگر پیش‌بینی‌ها درست از آب درآیند صرفا ۱۰ درصد از کسب و کارها تا انتهای سال ۲۰۱۹ از بازاریابی ویدئویی استفاده نخواهند کرد.
پاسخ


پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان